Wednesday 17 October 2012

Elaun Student Nurse KKM



haha ,, gempak la ,, elaun student nurse KKM da nek ,, hahaha seronok rasa .. huhu baru na kept on secret tp da tbocor ,, hahaha tbe2 je 2 ngn 3 ary ni mama asyik col tp aku keje shift night ,, hahaha tup2 td dpt la gayut ngn mama jap ,, haha aku igt na tny sal aku kt cni ,, rupe2nye dy dgar cte dpd kwn dy yg keje staffnurse yg elaun aku da naik ,, klaka la ,, punye la aku excited tunggu dy col upe2nye tnye sal elaun je ,, eee ,, hahaha dpt gak aku duk bborak ngn adik aku ,, tnye sal pmr ,,

Elaun bagi JMP ( jururawat masyarakat pelatih ) skang RMRM517 nek jd RM835 sebulan , yg JP ( jururawat pelatih )  RM621.21 nek RM1,166.58sebulan ... haha untung la elaun aku nek bribu gak ,, tp msty wet byr blek ag byk kn ,, kateny lau elaun nek kontrak neek 5 thun ,, yg skang ni pn kontrak 3 thun ,, tp arap2 x la ,, hehe ,, bsyukur gak la dpt jd student nurse dibawah naungan Kementerian Kesihatan Malaysia ,, sbb xrmai yg tplih utk diterima .. mybe rzeki kt cni kot .. dgar2 brte dulu elaun nek RM800 tp xsgke lak da diisytiharkn yg elau nek bgtu tggi ...

Hasrat bila elaun naik :
1. nak ambik lesen kereta ...
2. nak bjimat ....
3. nak bg mama , abah , angah ngn adik...
4. nak gune wet tu seelok2nye...
5. nak bayar ptptn RM14 560...
6. yg penting nak simpan wet !!!!

~ yeahhhh ~

mesty pas ni rmai yg tgler2kn student nurse KKM .. yg skang ni pn da brebut2 na student KKM ... tp xfamous cgt la ,, ni daa umum elaun nek ni mesty la dax2 bujang na crik calon nurse kn ??? sbnarnye , hanye laky yg tol2 eclaz kt pmpuan tu je xmmilih wlaupn cmn pkerjaan kite ......
kesimpulannye ... renung sejenak & bfkir ea ......

" Aku bangga menjadi seorang jururawat yang sedia membantu dan bekerja seikhlas hati !!! "

No comments:

Post a Comment