Thursday 18 April 2013

Menu Diet Hari Ini.

Assalamualaikum ,, pertama sekali saya nak mintak maaf sangatII sebab tak bermaksud pon nak mencerla orang lain tentang masakan yang saya makan petang ini. Mama & abah merupakan tukang masak kedai makan kami sendiri & setiap majlis yang diadakan ..

Ya Allah , agakII mesti mama dengan abah tengok anak dia makan makanan ini :





# mak ayah mana yang sanggup tengok anak dia makan makanan ni walaupon daripada keluarga yang tak mampu.. rasanya rela mereka makan makanan lain #

Menu hari ini merupakan nasi lemak. sambal : masin & tidak berkuah. Nasi : Nasi putih & serai. hurmm selalunya tak seperti hari ini. bukan tidak bersyukur. kami bersyukur sangat dengan apa adanya , kami rela makan walaupon macam ini rupa makanannya tapi kami mohon perubahan ke atas diet yang disediakan. Ya Allah , bayangkanlah sekiranya anak anda makan makanan ini sedangkan anda seorang tukang masak. Setiap yang terjadi pasti ada hikmah & balasannya. Bukan kami student yang komplen malah pemandu pon tak sanggup tengok makanan ini.

Kami tak ada niat pon nak bagi ulasan macamII sebab kami tak lah sesempurna mana pon tapi kami harap sangat perubahan berlaku demi kepentingan semua orang. Kami tak mahu generasi student akan datang jadi serupa macam kami.

Kesudahannya makanan ini membazir dan dibuang begitu sahaja. AgakII cuba bagi anak anda makan makanan ini , mampukah dia menelannya ???

No comments:

Post a Comment